Thursday, September 18, 2014

DayZ:SA 9월 17일 상태보고서 +추가

 우선 작업중 트윗이 떠서 먼저 소개하겠습니다...
상태보고서의 부연설명은 이번주 금요일 스트리밍을 통해 하도록 한다고 합니다.


리드 아티스트가 공개한 사진입니다. 방수 가방이라고 하네요.
이제 가방도 젖겠네요..이런..


그럼 빠르게 들어가겠습니다.





This is the topic of this week’s status report. As we move forward with development on DayZ past 0.49 and into 0.50 this is one of our primary focuses. Throughout our Alpha and Beta phases the core engine that powers DayZ is created. During this process new engine functions are introduced, deprecated functions are removed, and the general nature of how a great deal of systems operate can completely change. Within normal closed development this would not be an issue, however developing DayZ in the open and updating the primary branch with any reliable frequency can leave us vulnerable at times.

Individuals focused on identifying, and exploiting vulnerabilities during the development process -will- find holes. No amount of closed testing within a time scale that allows us to update the primary branch with reliable frequency, and keep to our target of a two to three year development cycle will stop this. However, Early Access does offer us an unparalleled opportunity to identify, and address potential vulnerabilities with how DayZ functions prior to the 1.0 that traditionally we would never have. Vigilance as these vulnerabilities are identified, and addressing them is critical to the stability of DayZ 1.0, and will serve to make the final product that much more of an enjoyable experience.

That said, over the next month these are our security goals.

Purge of the stable branch hive
The intent here is to purge existing large volume magazines and legacy items from the economy
Working with BattlEye to deploy a new, more comprehensive method of detection
Closer collaboration between our internal hacks/exploit team and VAC
Addressing at an engine level current methods of rapid player position updates
Rolling out private shards for player rented servers with our game server provider partners
Private shard servers will offer the additional protection of server administrator level bans, password protection for private shard servers, and whitelist support
As 0.49 rolls out to stable branch today, the most obvious change with this update (aside from the stable hive purge) is the move of the initial persistence feature for rented DayZ servers to an opt-in selection with each game server provider. Given that consumer data, and player storage is such a valuable and key feature to DayZ, and still very early we want to ensure that the system is a physical choice each game server administrator makes. While this system is refined, each game server provider operates a last known good fail-safe for servers opting in to persistence that will restore the storage from the last successful startup in the event of any unforeseen failure. Moving forward into 0.50, we intend to move persistence from this opt in system to all stable branch servers.

- Brian Hicks / Producer

 입에서 설사가 나올거같아요..
 개인서버 사용에 관한 이전 상태보고서와 거의 동일한 이야기인거같고, 번역은 힘들고 해서 그냥 이부분은 포기했습니다...ㅠ

추가-  아무래도 그냥두는건 너무해서 부연을 남겨야겠습니다.
현제 데이지 엔진에는 보안쪽으로도 너무 허술한 상태인데 왜냐하면 아르마2 엔진에다가 쓸모없는기능은 뻬고 필요한건 넣고 하는등 한마디로 난도질당한 엔진을 사용하기때문이라고합니다. 비공개형식으로 개발할 때는 그냥 다만들고 보안을 넣으면 되지만 현제처럼 곧잘 실험빌드에 새기능을 넣고하는 혐제단계ㅔ에서는 어마무지한 보안의 구멍이 생기는거라고 합니다.
새로운 엔진이 준비될 동안 울며겨자먹기식으로 우리는 VAC팀과 코드해킹 보안팀과 배틀아이팀과 긴밀히 협조하여 꾸준히 보안을 유지하려고 노력할 것이며 지금 0.5 로 넘어가기위해 보안을 주목표로 진행할것 이라는 내용이며,그 이외의 더 긴 글은 뭐냐면 위에서 설명했다싶이 이미 소개된 사설서버와 서버제공자에게 돌아가는 권한 등에 대한 소개입니다.



Chris / 리드 아티스트

캐릭터 아트 :


지난 보고 이후, 우리는 캐릭터아트(새로운)의 버그픽스를 했습니다, 그리고 의사가운 작업을 시작했습니다.
죄수복, 그리고 새로운 여성의류. 예, 곧 좀비가 입고있는것보다 더짧은 스커트를 볼수있습니다, 이상한 판타지에 대해 얘기할건 이것뿐입니다.
새로운 시민좀비의 작업은 계속 진행중이며, 아직 멀었지만 제법 근사합니다. 전 그 좀비의 펜이 됬다는 피드백을 받을것 같다고 생각합니다.

차량 :

기본 차량모델은 끝이났고,플레이어가 찾고 수리해서 차를 움직이게 만들 다양한 파트의 작업을 이번주 시작합니다

무기 :

중앙경제에 따라 우리는 AKS74U와 SVD의 적절한 배치를 하고있습니다.
MP133과 레버엑션은 아직 사운드를 기다리고있으며. 새 무기는 오래걸리지 않을것이고 아마 Steyr AUG.가 될것입니다. 제가 좋아하는 무기죠.


Standup Notes for the week of 15 Sept 14

Art:

죄수복
의사가운
여성의류
AKS74U 와 SVD 마무리
Steyr AUG 모델
민간공항 건축물
가죽 제작 아이탬
차량 부속물

Design:

버그픽싱
차량 부속물과 수리 디자인
방수가방
덫 디자인
플레이어 익사
야생 덫 프로토타입?

Animation:

다양한 제장전 애니메이션
라이플 조준하며 걷는 애니메이션 작업중
MP133제장전 애니메이션
좀비이동 디자인&프로토타입
모션캡쳐 세션
MP133제장전 컨픽

Programming:

버그픽싱
서버/클라이언트 충돌 선택(?)
문짝 버그와 마무리 추가작업
게임컨트롤 리지다인
플레이어 이동
보안
플레이어 위치 확보
좀비습성 & AI
사운드 오버 네트워크 시스템 최적화
플레이어 리스폰/접속 픽스


바쁜관계로 이만 줄이겠습니다..원본은 이쪽입니다

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